Планування роботи

План проведення місячника становлення молодого вчителя

№ п/п

Зміст заходу

Дата

Виконавці

1.

Знайомство з навчальними закладами та кабінетами, в яких будуть працювати молоді спеціалісти. Організація робочого місця

05.09 –09.09

Методисти, керівники шкіл

2.

Ознайомлення з наказом про стажування. Знайомство з наставниками

 

3.

Складання індивідуального плану стажиста

Вчителі-наставники

4.

Практична робота: опанування навичок ведення шкільної документації

Керівники шкіл

5.

Опрацювання з молодими вчителями методичної літератури та методичних рекомендацій, наявних у методичному кабінеті (самоаналіз уроку та вимоги до сучасного уроку)

Керівники шкіл

6.

Ознайомлення з нормативно-правовими документами, що стосуються діяльності навчального закладу (Статут школи, правилами трудового розпорядку, санітарно-гігієнічним режимом, правилами техніки безпеки, посадовими обов’язками, тижневим навантаженням, розкладом уроків, визначення особливостей роботи з учнями в класах за навантаженням

Керівники шкіл

7.

Взаємовідвідування уроків молодих вчителів та вчителів-наставників

Методисти, керівники шкіл

8.

Надання методичної допомоги у веденні класних журналів, складанні планів самоосвіти, підготовці планів-конспектів уроків

Заступник директора з навчально-виховної роботи, наставники

9.

Вивчення пояснювальних записок до навчальних програм

05.09

 

10.

Надання допомоги при введенні шкільної документації (календарні та поурочні плани, написання конспекту уроку)

12.09-16.09

Заступник директора з навчально-виховної роботи, наставники

11.

Ділова гра: “Інтерактивні методи навчання”

Заступник директора з навчально-виховної роботи, шкільний психолог

12.

Анкетування молодих вчителів з метою вивчення запитів молодих спеціалістів для поліпшення їхніх умов праці

Заступник директора з навчально-виховної роботи

13.

Гра: “Комплімент” (етика спілкування з учнями)

12.09-16.09

Заступник директора з навчально-виховної роботи, шкільний психолог

14.

Практичний семінар: “Усвідомлення своєї діяльності в системі освіти як шлях професійного і особистісного зростання”

Методисти 

15.

Участь в методичній декаді, присвяченій

В.О. Сухомлинському

19.09 –23.09

Молоді вчителі

16.

Дискусія зустріч з педагогами-майстрами школи з проблеми: “Інноваційні технології: пошук та проблеми”

19.09

Методисти районного методичного кабінету

17.

Декада вчителя-наставника:

-         проведення уроків наставниками;

-         відвідування протягом декади уроків молодих вчителів та надання практичної методичної допомоги;

-         складання об’єднаного плану роботи з учителями, які проходять стажування та вчителями-наставниками;

-         практичне заняття: ”Творча реалізація педагогічних ідей В.О. Сухомлинського в практиці роботи”

26.09-30.09

Методисти, керівники шкіл

18.

Підсумкове засідання за результатами проведення місячника молодого вчителя

30.09

Методисти, керівники шкіл


“Затверджую”:

Директор школи Литвин Л.І.

06вересня 2016 р.

 

ІНДИВІДУАЛЬНИЙ ПЛАН МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ

Цвіток Анастасії Олександрівни - вчителя Олександрівського  НВК№. №3

/прізвище, ім’я по-батькові/, /назва навчального закладу/

випускниці  педагогічного Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

/назва навчального закладу, який закінчив, спеціальність, спеціалізація/

п/п

Зміст роботи

Орієнтовний термін виконання

Примітка про виконання

 

Навчальна робота

1.         

Вивчення принципів перспективного та поточного планування навчально-виховного процесу, участь в плануванні роботи школи, навчально-виховної роботи   зі свого предмета

2-6.09.2015

Виконано

2.       

Проведення уроків із використанням технічних засобів навчання, методів проблемного навчання. Ефективні форми і методи роботи, що активізують пізнавальну діяльність учнів

Жовтень-грудень

Виконано

3.       

Надання індивідуальної допомоги учням зі свого предмета

Протягом року

Виконано

4.       

Організація і проведення позакласної роботи з предмета

Протягом року

Виконано

5.       

Участь у проведенні факультативних занять

Згідно плану школи

Виконано

6.       

Участь в оформленні кабінету пачаткових класів та виготовлення дидактичного  матеріалу робота із сайтами

Протягом року

Виконано

7.       

Участь в організації загально шкільних заходів зі свого предмета /тематичний вечір, ювілейні дні та ін./

6-11.03. 2016.

Виконано

 

Методична робота

8.       

Розробка методичної теми, підготовка реферату /реферат обговорюється на засіданні профільного  методичного об’єднання

 

 

9.       

Вивчення лабораторного обладнання, технічних засобів навчання, наочних посібників, інтерактивних технологій навчання із використанням в навчальній роботі

Протягом року

Виконано

10.   

Взаємовідвідування уроків досвідчених та молодих вчителів зі свого предмета, приймати участь у їх аналізі, вивчення передового педагогічного досвіду

Протягом року

Виконано

11.   

Підготовка і проведення не менше двох уроків на рік

4 клас українська мова та 4 клас  математика

До 20.12.2015 р., до 18.05.16 р.

Виконано

12.   

Аналіз знань учнів, використовуючи різні форми опитування /контрольні роботи, заліки, усні індивідуальні та фронтальні опитування, тести/

Згідно календарно-тематичного плану роботи

Виконано

13.   

Участь у роботі фахового методичного об’єднання, школи молодого вчителя

Згідно плану роботи

Виконано

14.   

Ознайомлення з педагогічної та методичною літературою, фаховою періодикою

Кожного місяця

Виконано

 

Робота класного керівника

15.   

Вивчення соціального паспорту класу, психолого-педагогічної характеристики класу.

Серпень-вересень 2015-2016 року

Виконано

16.   

Координувати єдність педагогічних вимог до учнів із боку вчителів, батьків та громадськості

Постійно

Виконано

17.   

Робота над згуртуванням учнівського колективу, їх активність, ініціативність, творчість, формування зацікавленості учнів краєзнавчим матеріалом

Постійно

Виконано

18.   

Використання різних форм та методів роботи при організації виховних заходів

Протягом року

Виконано

19.   

Робота з батьками учнів

Загально шкільні та класні батьківські збори

Виконано

Учитель – наставник  Брайко Лариса Дмитрівна, заступник директора з виховної роботи, вчитель  вищої кваліфікаційної категорії 

 

ПЛАН РОБОТИ ШКОЛИ ВЧИТЕЛЯ-НАСТАВНИКА

„ОДНОДУМЦІ”

Девіз: „Коли шляхетна людина вчить і виховує,

вона веде, але не тягне за собою, спонукає, але не змушує... "

Конфуцій

Мета: налаштувати вчителів-наставників на постійний пошук нового у робочі ч молодими колегами. Сприяти передачі позитивного педагогічного досвіду молодим вчителям.

 

Завдання: допомогти вчителям-наставникам ефективно організувати робочу з молодими вчителями; спільно віднайти способи розв’язання нагпльних проблем, з якими вчителі-наставники стикаються на практиці; допомогти організувати партнерські стосунки між наставниками і молодими вчителями.

 

I засідання                                                                                        Жовтень

1.     Нормативно-правова база роботи сучасного педагога.

2.     Основний зміст і форми роботи наставника.

3. Дискусія “Педагогічна компетентність сучасного вчителя”.

4. Погляд під кутом зору: складання педагогічного портрета сучасного вчителя.

5. Робота в групах. Розробка орієнтовного плану роботи наставника.

 

II засідання                                                                                      Грудень

1. Круглий стіл: “Основи становлення педагогічної майстерності молодого вчителя”.

2. Тренінг: “Партнерське спілкування наставника і молодого фахівця”.

3. Робота в групах. Складання характеристики вчителя-стажиста.

III засідання                                                                                     Березень

1. Дискусія: “Декада наставника. Якою їй бути?”

2. Психолого-педагогічний тренінг: “Шлях до “Я” – ідеалу”.

 

IV засідання                                                                                     Квітень

Творчі звіти наставників: “Навчаючи інших, ми вчимося самі”.

План роботи

школи молодого вчителя ”Майстерня педагога”

в опорній школі Олександрівського НВК   №3 відділу освіти Олександрівської райдержадміністрації Кіровоградської області

 

Успішна педагогічна діяльність молодого вчителя залежить не тільки від його професійної підготовки і особистих якостей, а й від того, в який колектив він потрапить, які умови праці й побуту йому створять, яку надаватимуть методичну допомогу, як стимулюватимуть його ініціативність і творче начало.

Основними завданнями молодих спеціалістів, які закінчили навчальні заклади, є набуття практичних і організаторських навичок, вивчення специфіки своєї роботи, поглиблення знань з методики, наукової організації праці, ознайомлення з найновішими технологіями та досягненнями науки.

Мета роботи школи молодого вчителя: надання молодим педагогам методичної допомоги в розв’язанні першочергових проблем і труднощів, із якими зустрічається початківець, підтримання їх творчої наснаги, бажання плідно працювати.

Основні складові становлення молодого вчителя:

-         виховна роль традицій навчального закладу;

-         ефективне впровадження напрацювань вчителів школи, ветеранів педагогічної праці;

-         визначення вчителя-наставника, який є безпосереднім керівником стажування;

-         моніторинг підготовки випускника педагогічного закладу до роботи в школі;

-         створення індивідуального плану спільної роботи зі стажистом та погодження його з директором школи;

-         післядипломна педагогічна освіта та самоосвіта вчителя-початківця;

-         контроль за роботою молодого вчителя з метою подальшого формування висококваліфікованого спеціаліста.

Робота школи молодого вчителя розрахована на три роки:

Перший рік навчання.

Мета:

-         допомога вчителю у розв’язанні конкретних проблем щодо методики викладання, ознайомлення його із сучасними методиками викладання;

-         ознайомлення із сучасними технологіями навчання, передовим педагогічним досвідом;

-         виховний вплив на вчителя традицій навчального закладу, шановне ставлення до вчителів-ветеранів;

-         напрацювання навиків правильного оформлення шкільної документації.

Форми і методи роботи: консультації; презентації досвіду роботи школи, вчителів-майстрів; практикуми; ділові ігри; огляд методичної літератури.

Другий і третій рік навчання.

 Мета:

-               допомога вчителю у професійному становленні;

-               вироблення власного педагогічного стилю;

-               розвиток фахового потенціалу;

-               узагальнення результатів стажування молодого вчителя.

Форми і методи роботи: самоосвіта вчителя; відвідування та участь в районних та обласних методичних заходах та конкурсах; ознайомлення із результатами роботи своїх колег в інших навчальних закладах району; теоретичні практикуми.

Важливим аспектом формування молодого вчителя є набуття практичних навичок виховної роботи із класним колективом, освоєння методики гурткової та позакласної роботи на базі навчального закладу і позашкільних навчально-виховних установ.

1-й рік навчання у школі молодого вчителя “Майстерня педагога”.

 

Термін проведення

Теоретичні питання

Практичні заняття

Відповідальні

Серпень

Ознайомлення з традиціями, що склалися роками у навчальному закладі

Ознайомлення із Статутом,  режимом, “Музеєм Вчителя”, “Олександрівськими університетами”

Директор школи

Вересень

1. Складання календарних, поурочних планів.

2. Правила оформлення шкільної документації.

3. Постановка мети уроку, визначення змісту, методів навчання.

4. Форми організації діяльності учнів

1. Оформлення: журналів та особових справ учнів.

2. Ведення класних журналів.

3. Опрацювання системи оцінювання знань учнів на уроці.

4. Формування мети уроку.

5. Моніторинг готовності молодого вчителя до педагогічної діяльності

Вчителі наставники

 

 

 

 

 

Психолог

Жовтень

Декада наставника: “З любов’ю до дітей”

Завучі.

Вчителі –наставники

Консультпункт з питань організації навчально – виховного процесу

Відвідування та обговорення уроків учителів – наставників

Завучі.

Вчителі – наставники

Листопад

Психологічні основи діяльності учнів у процесі навчання

1. Педагогічний практикум:”Ознайомлення з працями психологів Л.Виговського та П. Гальперіна.

2. Відвідування та аналіз уроків

Завучі. Вчителі – наставники

Грудень

Особливості та структура виховної роботи школи

Ділова гра: “Учнівський колектив – основа виховання”

Заступник директора з виховної роботи. Педагог – організатор

Січень

Розвиток пізнавальних інтересів учнів

Відкрите засідання школи молодого вчителя:

1. Конструювання проблемного уроку.

2. Самоаналіз уроку за підготовленим конспектом уроку

Керівник школи

Керівники творчих груп.

Вчителі – наставники

Лютий

Моральне та превентивне виховання учнів

Практична лабораторія:

Розробка планів-конспектів проведення виховних заходів : зустрічей з видатними людьми, уроків мужності

Заступник директора з виховної роботи.

Керівник творчої групи класних керівників

Березень

Використання інтерактивних форм і методів навчання

Відвідування уроків вчителів –майстрів, керівників районних МО вчителів - предметників на базі школи

Керівники  методичних об’єднань вчителів – предметників на базі школи

Квітень

Участь у районному конкурсі молодих спеціалістів

Районний методичний кабінет,директор, завуч

Організація навчальної практики учнів та суспільно-корисної праці

Виготовлення практичного довідника за розділами :

1. Техніка безпеки під час проведення навчальної практики.

2. Форми і методи проведення навчальної практики з предметів навчальної програми

Завуч.

Керівник школи молодого вчителя

Травень

Огляд дидактичних матеріалів молодих вчителів.

Моніторинг за підсумками першого року стажування

Педагогічна виставка: “Наші перші педагогічні надбання”.

Анкетування молодих спеціалістів

Вчителі –наставники.

Практичний психолог

         

 

2-й рік навчання у школі молодого вчителя “Майстерня педагога”

Серпень

Співбесіда з молодими вчителями: “Як вам працюється в школі?”

Моніторинг, анкетування

Практичний психолог

Вересень

Методичний міст: ”Вибір оптимальних поєднань методів навчання”

1. Моделювання фрагментів уроків. Навчальна гра.

2. Методика організації навчальної дискусії

Завуч

 

Психолог

Жовтень

1. Розробка програми методичної допомоги керівникові шкільного гуртка.

2. Методична допомога органам учнівського самоврядування

1. Відвідування та аналіз проведення виховних заходів у вчителів – наставників.

2. Відвідування засідання органів учнівського самоврядування

Вчителі – наставники.

 

 

Педагог – організатор

Листопад

 Методика проведення відкритого виховного заходу з учнями різновікових груп.

1. Ділова гра: “Складання плану сценарію загальношкільного виховного заходу “Стежками козацької слави”

Заступник директора з виховної роботи

Грудень

Організація самостійної роботи учнів

1. Методика роботи учнів на уроці з книгою та додатковими джерелами інформації при викладанні предметів навчального плану.

2. Методика проведення лабораторних і практичних робіт

Бібліотекар

 

 

 

Вчителі –наставники

Січень

Організація педагогічного керівництва моральним вихованням та самовихованням учнів

1. Розробка правил для учнів.

2. Методика проведення виховних заходів

Заступник директора з виховної роботи.

Педагог – організатор

Лютий

Особливості роботи з “важкими” учнями та учнями соціальних груп

1. Складання характеристики учнів.

2. Ділова гра: “Розв’язання конфліктних ситуацій”

Керівник творчої групи класних керівників

Березень

Роботи з батьками

1. Методика проведення класних батьківських зборів.

2. Підготовка до проведення Тижня сім’ї

Директор.

Голова батьківського комітету

Квітень

Проведення ДПА в школі.

1. Підготовка учнів до ДПА (форми і методи роботи)

Завуч.

Вчителі –наставники.

Травень

Методичні зустрічі

Екскурсія до музею

В.О. Сухомлинського

Керівник школи молодого вчителя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Грудень

Вимоги щодо перевірки знань та вмінь учнів

Форми роботи учнів на уроці з книгою та додатковими джерелами інформації при викладанні предметів навчального плану

Вчителі –наставники

Січень

Про деякі “секрети” організації навчально-виховного процесу школи

Ознайомлення з передовим педагогічним досвідом учителів району

Заступник директора з виховної роботи

Лютий

Профілактична робота з “важкими” учнями та учнями соціальних груп

Складання актів обстеження побутових умов учнів. Нетрадиційні підходи в роботі з учнями різних соціальних груп

Керівник творчої групи класних керівників

Березень

Підготовка до участі в районному конкурсі молодих учителів

Підготовка газети “Мої педагогічні досягнення”

Директор,

заступники, вчитель-наставник

Квітень

Участь у районному конкурсі молодих спеціалістів

Директор,

заступники, вчитель-наставник

Травень

Узагальнення результатів стажування молодого вчителя

Керівник школи молодого вчителя

 

3-й рік навчання у школі молодого вчителя “Майстерня педагога”

Серпень

Анкетування молодих вчителів з метою виявлення запитів поліпшення умов праці

Моніторинг, анкетування

Практичний психолог

Вересень

Співбесіда про опрацьовану фахову літературу

 Моделювання фрагментів уроків з досвіду роботи молодого вчителя

Завуч.

 

Жовтень

Інтерактивні методики виховної роботи

Моделювання фрагментів виховних заходів з досвіду роботи молодого вчителя.

Заступник директора з виховної роботи

Листопад

Вироблення власного педагогічного стилю вчителя

Ділова гра: “Учитель у долі школи” за сторінками видання Ш.А. Амонашвілі. Психолог. основи педагогіки співпраці // Книга для вчителя. - К.: Освіта. - 1991.

Вчитель-наставник, психолог