Планування роботи
План проведення місячника становлення молодого вчителя
№ п/п |
Зміст заходу |
Дата |
Виконавці |
1. |
Знайомство з навчальними закладами та кабінетами, в яких будуть працювати молоді спеціалісти. Організація робочого місця |
05.09 –09.09 |
Методисти, керівники шкіл |
2. |
Ознайомлення з наказом про стажування. Знайомство з наставниками |
|
|
3. |
Складання індивідуального плану стажиста |
Вчителі-наставники |
|
4. |
Практична робота: опанування навичок ведення шкільної документації |
Керівники шкіл |
|
5. |
Опрацювання з молодими вчителями методичної літератури та методичних рекомендацій, наявних у методичному кабінеті (самоаналіз уроку та вимоги до сучасного уроку) |
Керівники шкіл |
|
6. |
Ознайомлення з нормативно-правовими документами, що стосуються діяльності навчального закладу (Статут школи, правилами трудового розпорядку, санітарно-гігієнічним режимом, правилами техніки безпеки, посадовими обов’язками, тижневим навантаженням, розкладом уроків, визначення особливостей роботи з учнями в класах за навантаженням |
Керівники шкіл |
|
7. |
Взаємовідвідування уроків молодих вчителів та вчителів-наставників |
Методисти, керівники шкіл |
|
8. |
Надання методичної допомоги у веденні класних журналів, складанні планів самоосвіти, підготовці планів-конспектів уроків |
Заступник директора з навчально-виховної роботи, наставники |
|
9. |
Вивчення пояснювальних записок до навчальних програм |
05.09 |
|
10. |
Надання допомоги при введенні шкільної документації (календарні та поурочні плани, написання конспекту уроку) |
12.09-16.09 |
Заступник директора з навчально-виховної роботи, наставники |
11. |
Ділова гра: “Інтерактивні методи навчання” |
Заступник директора з навчально-виховної роботи, шкільний психолог |
|
12. |
Анкетування молодих вчителів з метою вивчення запитів молодих спеціалістів для поліпшення їхніх умов праці |
Заступник директора з навчально-виховної роботи |
|
13. |
Гра: “Комплімент” (етика спілкування з учнями) |
12.09-16.09 |
Заступник директора з навчально-виховної роботи, шкільний психолог |
14. |
Практичний семінар: “Усвідомлення своєї діяльності в системі освіти як шлях професійного і особистісного зростання” |
Методисти |
|
15. |
Участь в методичній декаді, присвяченій В.О. Сухомлинському |
19.09 –23.09 |
Молоді вчителі |
16. |
Дискусія зустріч з педагогами-майстрами школи з проблеми: “Інноваційні технології: пошук та проблеми” |
19.09 |
Методисти районного методичного кабінету |
17. |
Декада вчителя-наставника: - проведення уроків наставниками; - відвідування протягом декади уроків молодих вчителів та надання практичної методичної допомоги; - складання об’єднаного плану роботи з учителями, які проходять стажування та вчителями-наставниками; - практичне заняття: ”Творча реалізація педагогічних ідей В.О. Сухомлинського в практиці роботи” |
26.09-30.09 |
Методисти, керівники шкіл |
18. |
Підсумкове засідання за результатами проведення місячника молодого вчителя |
30.09 |
Методисти, керівники шкіл |
“Затверджую”:
Директор школи Литвин Л.І.
“06” вересня 2016 р.
ІНДИВІДУАЛЬНИЙ ПЛАН МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ
Цвіток Анастасії Олександрівни - вчителя Олександрівського НВК№. №3
/прізвище, ім’я по-батькові/, /назва навчального закладу/
випускниці педагогічного Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка
/назва навчального закладу, який закінчив, спеціальність, спеціалізація/
№ п/п |
Зміст роботи |
Орієнтовний термін виконання |
Примітка про виконання |
|
Навчальна робота |
||
1. |
Вивчення принципів перспективного та поточного планування навчально-виховного процесу, участь в плануванні роботи школи, навчально-виховної роботи зі свого предмета |
2-6.09.2015 |
Виконано |
2. |
Проведення уроків із використанням технічних засобів навчання, методів проблемного навчання. Ефективні форми і методи роботи, що активізують пізнавальну діяльність учнів |
Жовтень-грудень |
Виконано |
3. |
Надання індивідуальної допомоги учням зі свого предмета |
Протягом року |
Виконано |
4. |
Організація і проведення позакласної роботи з предмета |
Протягом року |
Виконано |
5. |
Участь у проведенні факультативних занять |
Згідно плану школи |
Виконано |
6. |
Участь в оформленні кабінету пачаткових класів та виготовлення дидактичного матеріалу робота із сайтами |
Протягом року |
Виконано |
7. |
Участь в організації загально шкільних заходів зі свого предмета /тематичний вечір, ювілейні дні та ін./ |
6-11.03. 2016. |
Виконано |
|
Методична робота |
||
8. |
Розробка методичної теми, підготовка реферату /реферат обговорюється на засіданні профільного методичного об’єднання |
|
|
9. |
Вивчення лабораторного обладнання, технічних засобів навчання, наочних посібників, інтерактивних технологій навчання із використанням в навчальній роботі |
Протягом року |
Виконано |
10. |
Взаємовідвідування уроків досвідчених та молодих вчителів зі свого предмета, приймати участь у їх аналізі, вивчення передового педагогічного досвіду |
Протягом року |
Виконано |
11. |
Підготовка і проведення не менше двох уроків на рік 4 клас українська мова та 4 клас математика |
До 20.12.2015 р., до 18.05.16 р. |
Виконано |
12. |
Аналіз знань учнів, використовуючи різні форми опитування /контрольні роботи, заліки, усні індивідуальні та фронтальні опитування, тести/ |
Згідно календарно-тематичного плану роботи |
Виконано |
13. |
Участь у роботі фахового методичного об’єднання, школи молодого вчителя |
Згідно плану роботи |
Виконано |
14. |
Ознайомлення з педагогічної та методичною літературою, фаховою періодикою |
Кожного місяця |
Виконано |
|
Робота класного керівника |
||
15. |
Вивчення соціального паспорту класу, психолого-педагогічної характеристики класу. |
Серпень-вересень 2015-2016 року |
Виконано |
16. |
Координувати єдність педагогічних вимог до учнів із боку вчителів, батьків та громадськості |
Постійно |
Виконано |
17. |
Робота над згуртуванням учнівського колективу, їх активність, ініціативність, творчість, формування зацікавленості учнів краєзнавчим матеріалом |
Постійно |
Виконано |
18. |
Використання різних форм та методів роботи при організації виховних заходів |
Протягом року |
Виконано |
19. |
Робота з батьками учнів |
Загально шкільні та класні батьківські збори |
Виконано |
Учитель – наставник Брайко Лариса Дмитрівна, заступник директора з виховної роботи, вчитель вищої кваліфікаційної категорії
ПЛАН РОБОТИ ШКОЛИ ВЧИТЕЛЯ-НАСТАВНИКА
„ОДНОДУМЦІ”
Девіз: „Коли шляхетна людина вчить і виховує,
вона веде, але не тягне за собою, спонукає, але не змушує... "
Конфуцій
Мета: налаштувати вчителів-наставників на постійний пошук нового у робочі ч молодими колегами. Сприяти передачі позитивного педагогічного досвіду молодим вчителям.
Завдання: допомогти вчителям-наставникам ефективно організувати робочу з молодими вчителями; спільно віднайти способи розв’язання нагпльних проблем, з якими вчителі-наставники стикаються на практиці; допомогти організувати партнерські стосунки між наставниками і молодими вчителями.
I засідання Жовтень
1. Нормативно-правова база роботи сучасного педагога.
2. Основний зміст і форми роботи наставника.
3. Дискусія “Педагогічна компетентність сучасного вчителя”.
4. Погляд під кутом зору: складання педагогічного портрета сучасного вчителя.
5. Робота в групах. Розробка орієнтовного плану роботи наставника.
II засідання Грудень
1. Круглий стіл: “Основи становлення педагогічної майстерності молодого вчителя”.
2. Тренінг: “Партнерське спілкування наставника і молодого фахівця”.
3. Робота в групах. Складання характеристики вчителя-стажиста.
III засідання Березень
1. Дискусія: “Декада наставника. Якою їй бути?”
2. Психолого-педагогічний тренінг: “Шлях до “Я” – ідеалу”.
IV засідання Квітень
Творчі звіти наставників: “Навчаючи інших, ми вчимося самі”.
План роботи
школи молодого вчителя ”Майстерня педагога”
в опорній школі Олександрівського НВК №3 відділу освіти Олександрівської райдержадміністрації Кіровоградської області
Успішна педагогічна діяльність молодого вчителя залежить не тільки від його професійної підготовки і особистих якостей, а й від того, в який колектив він потрапить, які умови праці й побуту йому створять, яку надаватимуть методичну допомогу, як стимулюватимуть його ініціативність і творче начало.
Основними завданнями молодих спеціалістів, які закінчили навчальні заклади, є набуття практичних і організаторських навичок, вивчення специфіки своєї роботи, поглиблення знань з методики, наукової організації праці, ознайомлення з найновішими технологіями та досягненнями науки.
Мета роботи школи молодого вчителя: надання молодим педагогам методичної допомоги в розв’язанні першочергових проблем і труднощів, із якими зустрічається початківець, підтримання їх творчої наснаги, бажання плідно працювати.
Основні складові становлення молодого вчителя:
- виховна роль традицій навчального закладу;
- ефективне впровадження напрацювань вчителів школи, ветеранів педагогічної праці;
- визначення вчителя-наставника, який є безпосереднім керівником стажування;
- моніторинг підготовки випускника педагогічного закладу до роботи в школі;
- створення індивідуального плану спільної роботи зі стажистом та погодження його з директором школи;
- післядипломна педагогічна освіта та самоосвіта вчителя-початківця;
- контроль за роботою молодого вчителя з метою подальшого формування висококваліфікованого спеціаліста.
Робота школи молодого вчителя розрахована на три роки:
Перший рік навчання.
Мета:
- допомога вчителю у розв’язанні конкретних проблем щодо методики викладання, ознайомлення його із сучасними методиками викладання;
- ознайомлення із сучасними технологіями навчання, передовим педагогічним досвідом;
- виховний вплив на вчителя традицій навчального закладу, шановне ставлення до вчителів-ветеранів;
- напрацювання навиків правильного оформлення шкільної документації.
Форми і методи роботи: консультації; презентації досвіду роботи школи, вчителів-майстрів; практикуми; ділові ігри; огляд методичної літератури.
Другий і третій рік навчання.
Мета:
- допомога вчителю у професійному становленні;
- вироблення власного педагогічного стилю;
- розвиток фахового потенціалу;
- узагальнення результатів стажування молодого вчителя.
Форми і методи роботи: самоосвіта вчителя; відвідування та участь в районних та обласних методичних заходах та конкурсах; ознайомлення із результатами роботи своїх колег в інших навчальних закладах району; теоретичні практикуми.
Важливим аспектом формування молодого вчителя є набуття практичних навичок виховної роботи із класним колективом, освоєння методики гурткової та позакласної роботи на базі навчального закладу і позашкільних навчально-виховних установ.
1-й рік навчання у школі молодого вчителя “Майстерня педагога”.
|
||||
Термін проведення |
Теоретичні питання |
Практичні заняття |
Відповідальні |
|
Серпень |
Ознайомлення з традиціями, що склалися роками у навчальному закладі |
Ознайомлення із Статутом, режимом, “Музеєм Вчителя”, “Олександрівськими університетами” |
Директор школи |
|
Вересень |
1. Складання календарних, поурочних планів. 2. Правила оформлення шкільної документації. 3. Постановка мети уроку, визначення змісту, методів навчання. 4. Форми організації діяльності учнів |
1. Оформлення: журналів та особових справ учнів. 2. Ведення класних журналів. 3. Опрацювання системи оцінювання знань учнів на уроці. 4. Формування мети уроку. 5. Моніторинг готовності молодого вчителя до педагогічної діяльності |
Вчителі наставники
Психолог |
|
Жовтень |
Декада наставника: “З любов’ю до дітей” |
Завучі. Вчителі –наставники |
||
Консультпункт з питань організації навчально – виховного процесу |
Відвідування та обговорення уроків учителів – наставників |
Завучі. Вчителі – наставники |
||
Листопад |
Психологічні основи діяльності учнів у процесі навчання |
1. Педагогічний практикум:”Ознайомлення з працями психологів Л.Виговського та П. Гальперіна. 2. Відвідування та аналіз уроків |
Завучі. Вчителі – наставники |
|
Грудень |
Особливості та структура виховної роботи школи |
Ділова гра: “Учнівський колектив – основа виховання” |
Заступник директора з виховної роботи. Педагог – організатор |
|
Січень |
Розвиток пізнавальних інтересів учнів |
Відкрите засідання школи молодого вчителя: 1. Конструювання проблемного уроку. 2. Самоаналіз уроку за підготовленим конспектом уроку |
Керівник школи Керівники творчих груп. Вчителі – наставники |
|
Лютий |
Моральне та превентивне виховання учнів |
Практична лабораторія: Розробка планів-конспектів проведення виховних заходів : зустрічей з видатними людьми, уроків мужності |
Заступник директора з виховної роботи. Керівник творчої групи класних керівників |
|
Березень |
Використання інтерактивних форм і методів навчання |
Відвідування уроків вчителів –майстрів, керівників районних МО вчителів - предметників на базі школи |
Керівники методичних об’єднань вчителів – предметників на базі школи |
|
Квітень |
Участь у районному конкурсі молодих спеціалістів |
Районний методичний кабінет,директор, завуч |
||
Організація навчальної практики учнів та суспільно-корисної праці |
Виготовлення практичного довідника за розділами : 1. Техніка безпеки під час проведення навчальної практики. 2. Форми і методи проведення навчальної практики з предметів навчальної програми |
Завуч. Керівник школи молодого вчителя |
||
Травень |
Огляд дидактичних матеріалів молодих вчителів. Моніторинг за підсумками першого року стажування |
Педагогічна виставка: “Наші перші педагогічні надбання”. Анкетування молодих спеціалістів |
Вчителі –наставники. Практичний психолог |
|
2-й рік навчання у школі молодого вчителя “Майстерня педагога” |
|||
Серпень |
Співбесіда з молодими вчителями: “Як вам працюється в школі?” |
Моніторинг, анкетування |
Практичний психолог |
Вересень |
Методичний міст: ”Вибір оптимальних поєднань методів навчання” |
1. Моделювання фрагментів уроків. Навчальна гра. 2. Методика організації навчальної дискусії |
Завуч
Психолог |
Жовтень |
1. Розробка програми методичної допомоги керівникові шкільного гуртка. 2. Методична допомога органам учнівського самоврядування |
1. Відвідування та аналіз проведення виховних заходів у вчителів – наставників. 2. Відвідування засідання органів учнівського самоврядування |
Вчителі – наставники.
Педагог – організатор |
Листопад |
Методика проведення відкритого виховного заходу з учнями різновікових груп. |
1. Ділова гра: “Складання плану сценарію загальношкільного виховного заходу “Стежками козацької слави” |
Заступник директора з виховної роботи |
Грудень |
Організація самостійної роботи учнів |
1. Методика роботи учнів на уроці з книгою та додатковими джерелами інформації при викладанні предметів навчального плану. 2. Методика проведення лабораторних і практичних робіт |
Бібліотекар
Вчителі –наставники |
Січень |
Організація педагогічного керівництва моральним вихованням та самовихованням учнів |
1. Розробка правил для учнів. 2. Методика проведення виховних заходів |
Заступник директора з виховної роботи. Педагог – організатор |
Лютий |
Особливості роботи з “важкими” учнями та учнями соціальних груп |
1. Складання характеристики учнів. 2. Ділова гра: “Розв’язання конфліктних ситуацій” |
Керівник творчої групи класних керівників |
Березень |
Роботи з батьками |
1. Методика проведення класних батьківських зборів. 2. Підготовка до проведення Тижня сім’ї |
Директор. Голова батьківського комітету |
Квітень |
Проведення ДПА в школі. |
1. Підготовка учнів до ДПА (форми і методи роботи) |
Завуч. Вчителі –наставники. |
Травень |
Методичні зустрічі |
Екскурсія до музею В.О. Сухомлинського |
Керівник школи молодого вчителя |
Грудень |
Вимоги щодо перевірки знань та вмінь учнів |
Форми роботи учнів на уроці з книгою та додатковими джерелами інформації при викладанні предметів навчального плану |
Вчителі –наставники |
Січень |
Про деякі “секрети” організації навчально-виховного процесу школи |
Ознайомлення з передовим педагогічним досвідом учителів району |
Заступник директора з виховної роботи |
Лютий |
Профілактична робота з “важкими” учнями та учнями соціальних груп |
Складання актів обстеження побутових умов учнів. Нетрадиційні підходи в роботі з учнями різних соціальних груп |
Керівник творчої групи класних керівників |
Березень |
Підготовка до участі в районному конкурсі молодих учителів |
Підготовка газети “Мої педагогічні досягнення” |
Директор, заступники, вчитель-наставник |
Квітень |
Участь у районному конкурсі молодих спеціалістів |
Директор, заступники, вчитель-наставник |
|
Травень |
Узагальнення результатів стажування молодого вчителя |
Керівник школи молодого вчителя |
3-й рік навчання у школі молодого вчителя “Майстерня педагога” |
|||
Серпень |
Анкетування молодих вчителів з метою виявлення запитів поліпшення умов праці |
Моніторинг, анкетування |
Практичний психолог |
Вересень |
Співбесіда про опрацьовану фахову літературу |
Моделювання фрагментів уроків з досвіду роботи молодого вчителя |
Завуч.
|
Жовтень |
Інтерактивні методики виховної роботи |
Моделювання фрагментів виховних заходів з досвіду роботи молодого вчителя. |
Заступник директора з виховної роботи |
Листопад |
Вироблення власного педагогічного стилю вчителя |
Ділова гра: “Учитель у долі школи” за сторінками видання Ш.А. Амонашвілі. Психолог. основи педагогіки співпраці // Книга для вчителя. - К.: Освіта. - 1991. |
Вчитель-наставник, психолог |